missyousomuch

Direktlänk till inlägg 18 december 2013

Inget ont som inte har något gott med sig....

Av missyousomuch - 18 december 2013 08:26

Brrrrr..idag var det kallare. Isigt när jag tog min morgonpromenad. Men för alla söta barn hoppas jag att det kommer snö så de får en vit o god Jul :))

Nat King Cole - The Christmas Song
Lyssnar jag på nu.. Till Dig <3

Jag är full av optimism för livet, projicerar inte mina dåliga dagar på någon. Skyller inte misslyckanden på någon eller ställer mig och gapar rakt ut för att jag inte får som jag vill. Bara Jag kan ta ansvar för mig själv o mitt liv och sätt att vara på. Insiktsfull är jag. Fel o brister har jag.. Massor :)

Vad jag menar med att " Inget ont.. Är att i denna process jag befinner mig i har det visat sig: vilka som är ens vänner, vilka som orkar med mig, att ord kan tolkas på olika sätt, vilka som inte är ens vänner (!) , hittar nya sidor av sig själv, hur snabbt saker kan förändras; upp o ner. Men framförallt att: ord är bara ord...och att med en så stark känsla o tro att man backar.... För mig otroligt o oerhört märkligt... Kanske om svaret där är befogat kan jag Förstå, men bara då... Myntet har två sidor... Inte tre...

Idag ska min lilla grupp på jobbet äta Jullunch, blir trevligt. Kommer plocka av prinskorvar o Jansson det är det som lockar mest, o ägghalvor såklart!

"Att förstå och förklara kan tyckas ligga nära varann i betydelse. En filosofisk fråga som inte betyder mycket för många men..det är en fråga med stor aktualitet och betydelse"

Citat: Professor J i Filosofi

Saknar.. Love x x x

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missyousomuch - Fredag 22 mars 23:13

Vem kliver in? Vem hälsar på? Flera ggr också.. flera dagar.. x x x ...

Av missyousomuch - 19 oktober 2023 23:18

.. och minnena som denna tid på året kommer med. 10 år.. t i o hela år.. time flies?känns helt otroligt.. .. och promenaden.. uteblev? x x x x ...

Av missyousomuch - 3 november 2022 14:25


:( via Insta? FB? OK to do? Ja varför inte :) hotMail? Great! När man vill men inte ska..jo då - Livet ...

Av missyousomuch - 25 oktober 2022 16:08

Men denna dag finns som ett fint underbart minne < 3 x x x x ...

Av missyousomuch - 25 oktober 2021 16:11


Idag är det en sådan Dag jag fortfarande minns så väl

Ovido - Quiz & Flashcards